MyBB Pro

P30-ART

اعلانات انجمن
حذف تمامی لینک ها از امضا و پروفایل (حتما بخوانید)
مطالعه قوانین سایت (حتما بخوانید)
تکمیل/تصحیح اطلاعات پروفایل (حتما بخوانید)


ارسال موضوع ارسال پاسخ
 
امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امیتازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
راههای مقابله با علایم ام اس
مهمان گرامی، خوش آمدید!
نام کاربری
گذرواژه‌
[عضویت در انجمن]


جستجوی انجمن‌ها

(جستجوی پیشرفته)

جستجو در گوگل

Google



در اين سايت


درنا بلاگ

سرویس بلاگدهی درنا بلاگ
http://dornablog.com

مرکز تحقیقات و پژوهش های آماری

ویکی MSW
دانشنامه تخصصی ویکی MSW


آمار انجمن
» اعضا: 5075
» آخرین عضو: royayeaftab
» موضوع‌های انجمن: 3691
» ارسال‌های انجمن: 240598

آمار کامل

ارسال: #1
۱۳۹۰/۹/۹, ۰۳:۴۸ عصر
آفلاین
راههای مقابله با علایم ام اس
0
0

مقابله با خستگی:
خستگی ایجاد شده در بیماران MS به علت: خود بیماری، داروهای کاهش دهنده ی علائم بیماری، کمبود خواب، افسردگی، تلاش جسمی و روانی (به علت ضعف در عضلات، سخت راه رفتن و عدم تعادل، فرد خسته می شود) و عفونت مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا است.
خستگی باعث کاهش اشتها و کاهش فعالیت می شود.
برای مقابله با خستگی :
- حجم غذا را کم و تعداد وعده های غذایی را زیاد کنید.
- بین وعده های غذایی نباید بیشتر از 4 ساعت فاصله بیافتد.
- از غذاهای پرپروتئین استفاده کنید، نظیر: پنیر، ماست و یا کره بادام زمینی.
- از مصرف دسرهای شیرین خودداری کنید.
- نوشیدنی های کافئین دار( قهوه، چای، نوشابه سیاه) را باید کم مصرف کنید، زیرا این نوشیدنی ها باعث کم خوابی، از دست دادن آب بدن و عصبانیت می شوند.
محافظت روده:
فیبرهای محلول را مصرف کنید، مثل: انجیر، آلو، گوجه برقانی، برنج قهوه ای، غلات و نان های سبوس دار.
جلوگیری از لرزش و رعشه:
- غذاهای پرکالری مصرف کنید.
- بین وعده های غذایی خود، مایعات بنوشید.
- به جای سوپ، ساندویچ مصرف کنید.
کاهش علائم مثانه
- از نوشیدن مایعات دارای کافئین ( قهوه، چای، نوشابه سیاه) و قند مصنوعی ( نوشابه های رژیمی) و الکل پرهیز کنید.
- 2 ساعت قبل از انجام فعالیت بدنی، از نوشیدن مایعات پرهیز کنید.
کاهش مشکلات در بلعیدن غذا
- نه فقط در هنگام غذا خوردن، بلکه 30 دقیقه بعد از غذاخوردن نیز صاف بنشینید.
- به آرامی غذا بخورید و خوب آن را بجوید. بهتر است به جای قاشق از چنگال استفاده کنید. غذا را در دهان خود بگذارید و بعد چنگال را روی میز قرار دهید و تا دهانتان پُر است، چنگال را برندارید.
- حجم غذایتان را کم کنید.
- هنگامی که غذا در دهانتان است، صحبت نکنید.
- با دهان باز غذا را نجوید.
- در هنگام غذا خوردن، کمی آب بنوشید.
- به جای غذاهای خشک و ترد و شکننده، غذاهای نرم مصرف کنید.
کاهش درد قبل از تزریق
برخی افراد تا زمان تزریق می رسد کف دست هایشان عرق می کند، تند تند نفس می کشند و حتی ممکن است غش کنند. برای جلوگیری از بروز این علائم، باید تمرین تنفس عمیق را انجام دهید.
شما می توانید تا آماده شدن سرنگ برای تزریق، این تمرینات را انجام دهید:
- هوا را داخل ریه ها کنید و به آرامی از 1 تا 4 بشمرید.
- نفس خود را نگه دارید و از 1 تا 7 بشمرید.
- هوا را از ریه ها خارج کنید و از 1 تا 8 بشمرید.
رفع کمبود خواب
این بیماران انواع مختلف بی خوابی را تجربه می کنند که شامل موارد زیر است:
- بی خوابی اولی: سخت به خواب رفتن
- بی خوابی میانی: بیدار شدن از خواب در شب و به سختی دوباره خوابیدن
- بی خوابی آخری: خیلی زود از خواب بیدار شدن
دلایل مختلفی برای بی خوابی در بیماران مبتلا به MS وجود دارد، از جمله:
بی خوابی اولی: در اثر اضطراب و نگرانی و یا درد رخ می دهد. اثرات مضر برخی از داروها نیز ممکن است این نوع بی خوابی را موجب شود.
بی خوابی میانی: دلیل مشخصی برای این نوع بی خوابی وجود ندارد، اما می توان گفت، خستگی در طول روز می تواند باعث این نوع بی خوابی شود. این نوع بی خوابی می تواند به دلیل گرفتگی و درد عضلات و همچنین خروج ادرار باشد.
بی خوابی آخری: هنوز دلیل ثابت شده ای برای این نوع بی خوابی وجود ندارد. اگرچه، کم قرار گرفتن در معرض روشنایی روز و تابش نور خورشید می تواند عامل آن باشد.
برای رفع بی خوابی:
- در طول روز در برابر نور قرار بگیرید.
- از مصرف کافئین ( قهوه، چای، نوشابه سیاه)، الکل و نیکوتین در غروب و شب جدا پرهیز کنید.
- هر روز ورزش کنید.
- ساعت خواب مشخصی داشته باشید.
- از دیدن تلویزیون و یا خواندن کتاب در رختخواب جدا دوری کنید.
- در طول روز در رختخواب دراز نکشید.
در مطلب بعدی، برخی سئوالاتی را که برای بیماران مبتلا به MS پیش می آید، به همراه پاسخ های پزشکی آنها برای شما خواهیم گفت.
نقل قول این ارسال در یک پاسخ بازگشت به بالا
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #2
۱۳۹۲/۱/۱۳, ۱۱:۱۶ صبح
RE: راههای مقابله با علایم ام اس
0
0

سردیجاتی مثله ماست و کره و آلوو... برای ام اس خوب نیست و حالمونو بد میکنه.
نقل قول این ارسال در یک پاسخ بازگشت به بالا
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #3
۱۳۹۲/۱/۱۳, ۰۴:۴۵ عصر
آفلاین
RE: راههای مقابله با علایم ام اس
0
0

(۱۳۹۲/۱/۱۳ ۱۱:۱۶ صبح)881403301 نوشته شده توسط:  سردیجاتی مثله ماست و کره و آلوو... برای ام اس خوب نیست و حالمونو بد میکنه.

با نظر شما مخالفم! اصلا اینطوری نیست
غذا های با طبع سرد برای بعضی از افراد که طبع سرد دارند ناخوشاینده؛ اینطور نیست که مطلقا ما باید از سردیجات پرهیز کنیم!
نقل قول این ارسال در یک پاسخ بازگشت به بالا
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #4
۱۳۹۴/۵/۶, ۰۸:۱۶ صبح
RE: راههای مقابله با علایم ام اس
0
0

احساس نا توانی و راهکارهای مقابله با آن در افراد مبتلا به ام اس
پیام ام اس:رویدادهای نامطلوب که آرامش جسمی و روانی شخص را برهم می¬زنند و باعث می¬شوند که فرد برای رهایی از این حالت، روش¬ها و راه حل¬هایی به کار گیرد، رویدادهای تنیدگی¬زا نامیده می¬شوند. رویدادهای تنیدگی¬زا در هر زمانی به گونه¬ای خاص جلوه می¬کنند و منجر به بروز پاسخ¬های دفاعی در انسان می¬شوند. این پاسخ¬ها یک یا چند واکنش شناختی، عاطفی، رفتاری، جسمانی را در پی دارند که بی درنگ یا با تاًخیر بروز می¬کنند. بعضی از این پاسخ¬ها که در بیماران مبتلا به مالتیپل اسکلروزیس شایع است عبارتند از: فشارخون بالا، اختلال خواب ، افسردگی، اضطراب، تغیرات خلقی، اختلال در کارکرد حواس پنج گانه، مشکلات گوارشی، احساس درد و اسپاسم در عضلات، سردرد، سرگیجه، اختلال در تمرکز فکر، خستگی زودرس، بی حسی و ضعف، عدم تمایل جنسی و …
بنابراین به طور خلاصه باید گفت که از سویی اکثر بیماران مبتلا به مالتیپل اسکلروزیس از مشکلات جسمی شکایت دارند و از سویی دیگر برخی از این بیماران نیز مشکلات روحی و روانی خفیف تا متوسط و شدید را تجربه می¬کنند.
پزشکان در حال حاضر برای درمان بیماری مالتیپل اسکلروزیس معمولأ از یک یا چند دارو همزمان استفاده می¬کنند. داروهایی مانند: داروهای استروئیدی (کورتون دار) برای کم کردن شدت حملات ناگهانی و کنترل درد، کند کننده¬های سیربیماری، و نیز داروهای دیگر برای کاهش علایم و مشکلاتی که بر اثر از بین رفتن میلین ایجاد شده است.
گاهی اوقات فیزیوتراپی و کاردرمانی برای بهبود کارکردهای عضلانی و در برخی موارد نیز پلاسمافرز ( تعویض پلاسما) جهت این بیماری انجام می¬شود. اما با تمام تمهیدات به کار گرفته شده، بازهم شاهد این هستیم که برخی از این افراد قابلیت تحمل فشارهای ناشی از بیماری و ناتوانی¬های ایجاد شده توسط آن را ندارند. آن¬ها احساس می¬کنند که قادر به کنترل زندگی خود و شرایط ایجاد شده نیستند. بنابراین سیستم دفاعی آن¬ها به صورت نا کارآمد وارد عمل می¬شود. به عنوان مثال زود عصبانی می¬شوند، اضطراب دارند، روابط خود را با اطرافیان کم و محدود می¬سازند، ناامید و افسرده می¬شوند و…
درست است که شما دچار برخی محدودیت¬ها مانند اختلالات بینایی، حرکتی و کارکردی شده¬اید و نیاز به استفاده از عصای سفید، صندلی چرخ دار، یا استفاده از فیزیوتراپی و مواردی از این قبیل را دارید، اما آیا این محدودیت¬ها حق زنده بودن و زندگی کردن را از شما می¬گیرد ؟! آیا به فکر برقراری ارتباطات مؤثر و مفید با دیگران و به دست گرفتن کنترل زندگی خود افتاده¬اید؟
شرایط زندگی شما تغییر کرده است و شما باید انتخاب کنید که چگونه با آن کنار بیایید. درواقع مسئله¬ای پیش رو دارید که باید آن را حل کنید. راه حل مسئله در دست شما است. این راه حل می تواند ناپخته و همان¬طور که قبلاً ذکر شد ناکارآمد باشد؛ مانند انتخاب افسرده کردن خود، عدم برقراری ارتباط با دیگران، انتخاب عصبانی کردن خود و یا حتی انتخاب غلبه بیماری و نشانه¬های آن برخود. اما راه حل دیگر این است که شما شرایط را پذیرفته و به صورت عقلانی و کارآمد با ناتوانی خود مواجه شوید. بیماری مالتیپل اسکلروزیس یک واقعیت انکارناپذیر می¬باشد که بر زندگی شما اثر گذار است. اما این که تا چه حد زندگی شما را تغییر خواهد داد تا حدود زیادی بستگی به روشی دارد که به طور روزانه برای خود انتخاب خواهید کرد.
حفظ سلامتی عمومی و درمان علامتی در درمان جامع مالتیپل اسکلروزیس نباید نادیده گرفته شود، اما راهکارهایی نیز با انتخاب خود بیمار باید صورت بگیرد. حتماً می¬دانید که ورزش¬های هوازی منظم و روزانه می¬تواند در بهبود قدرت بدنی، توان عضلانی، ایجاد تعادل در هماهنگی عضلات نقش داشته باشند و به درمان افسردگی و تنهایی کمک نماید. ورزش کردن و تحرک باعث آزاد شدن آندروفین در بدن شده، شادی و نشاط را به ارمغان می¬آورد. خواب مناسب، منظم و در حد معمول نیز برای جلوگیری از عصبانیت، خستگی شدید و زود هنگام، کنترل فکر و تمرکز لازم است. بودن در هوای معتدل و استفاده از رژیم غذایی مناسب نیز مهم هستند.
این توصیه¬ها و مواردی از این دست را بسیار شنیده¬اید، این توصیه¬ها وقتی کارآمد هستند که شما آن¬ها را انتخاب و اجرا کنید. بنابراین می¬بینید که همه چیز به خود شما بستگی دارد. این شما هستید که باید روش زندگی خود را انتخاب کنید. انسان¬ها بخش بزرگی از واقعیت را آن گونه که خود می¬خواهند ادراک می¬کنند. خوشبختی و بدبختی حاصل نگاه متفاوت ما به دنیا است، چرا که همه ما در یک دنیا زندگی می¬کنیم. همه می¬خواهند احساس خوبی داشته باشند، همه در مورد احساسات خود می¬دانند، ولی به نیازهایشان بی¬توجه هستند. اگر نیازهایمان را بشناسیم و آن¬ها را بر آورده کنیم آنگاه حتماً احساس خوبی در زندگی خواهیم داشت. گلاسر پنج نیاز اساسی بقا، عشق، قدرت، آزادی و تفریح را برای انسان در نظر گرفته است. بقا شامل نیاز جسمانی انسان، زنده ماندن و تولید مثل کردن است. عشق شامل صمیمیت فردی، توجه به سلامتی دیگران، در صدد آشنایی با دیگران برآمدن، روابط نزدیک با دوستان، احساس راحتی در کنار خانواده و روابط مناسب و رضایت بخش با خود و دیگران برقرار کردن است. قدرت، منزلت، احترام، بازشناخته شدن از طرف دیگران، به حساب آمدن، برش داشتن، لذت از رقابت، ترس از آسیب پذیری، تلاش کردن و مطرح بودن بخاطر تلاش و موفقیت را شامل می¬گردد. آزادی به کنترل راه و روش زندگی، انتخاب گزینه¬های دلخواه، آزادی بیان، همکاری با فرد دلخواه، ادامه به شغل یا فعالیت دلخواه و آزاد و رها بودن از ناراحتی-های جسمانی یا روانی شامل ترس، استرس، بی¬حرمتی و یکنواختی اشاره دارد و بالاخره نیاز به تفریح که نیاز به لذت بردن، شادی کردن، خندیدن، بازی کردن و داشتن اوقات فراغت را در بر می¬گیرد.
می¬بینید که همه¬ی این نیازها جزء نیازهای زندگی اجتماعی است. بنابراین اگر شما یکی از این نیازها را به دلایل مختلف مثلاً، ناتوانایی¬های ایجاد شده به دلیل بیماری، از زندگی روزانه خود حذف کنید، جای آن خالی می¬ماند. این خلأ به تدریج زیاد شده و اثرات نامطلوب بر زندگی شما می¬گذارد. این را در نظر بگیرید که دیگران نیز به همان اندازه که شما به آن¬ها نیاز دارید به شما نیازمندند، آنگاه می¬توانید شرایطی برای بهبود اوضاع فراهم کنید. شما می¬توانید به جای رفتارهای مخرب، رفتارهایی مانند تلاش، مذاکره، دوست داشتن و عشق ورزیدن ، پذیرش، استقبال و احترام گذاشتن را انتخاب کنید و با خود و دیگران به مصالحه برسید.
انسان علاوه بر این که در دنیایی به نام دنیای واقعی و واقعیت زندگی می¬کند، دنیایی دیگر در حافظه خود خلق می¬نماید که ” دنیای کیفی” نام دارد. این دنیای کیفی با انتخاب¬های خود ما در ذهنمان ساخته می¬شود. اجزاء و عناصر دنیای کیفی خود را به گونه¬ای انتخاب کنید که به شما احساس خوبی بدهد. ترس¬ها و ناامیدی¬ها، احساس غم و اندوه، افسردگی و اضطراب را از دنیای کیفی خود کنار بگذارید و به جای آن امیدواری، شادی، تفریح، افراد دوست داشتنی، شغل مناسب، روابط سازنده را در آن جای دهید. خانواده، دوستان و افراد تیم درمانی شما را تنها نخواهند گذاشت اما بهتر است به این نکته بیندیشید که “من برای خودم چه کاری انجام داده¬ام و در آینده چه کاری می¬توانم انجام دهم؛ نه این که دیگران برای من چه کرده¬اند” و همیشه دست به انتخاب¬های درست برای بهبود کیفیت زندگی خود بزنید. انتخاب شما مهم است.
در واقع انسان با هر محدودیتی که داشته باشد، در محیط زندگی و شغلی خود نیازمند تعامل با دیگران است و از طرف دیگر تحت فشارهای روانی و جسمی مختلف قرار دارد و در صورتی که بتواند با توانایی¬های شخصی ( سرمایه روان – شناختی ) خود مسائل را مدیریت و حل کند، علاوه بر برقراری رابطه خوب و مؤثر با دیگران می¬تواند به رضایت از زندگی و حتی شغل دست یابد.

http://payamems.com/web/%D8%A7%D8%AD%D8%...%A2%D9%86/
۰۵ مرداد ۱۳۹۴
نقل قول این ارسال در یک پاسخ بازگشت به بالا
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال موضوع ارسال پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ بازدید: آخرین ارسال
  آیا خشکی چشم و دهان از علایم ام اسه؟ آریانا 6 69 دیروز ۰۷:۵۹ صبح
آخرین ارسال: زهره

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

 انتخاب پوسته:

تماس با ماMS Worldبازگشت به بالابایگانیپیوند سایتی RSS